×

FORGOT YOUR DETAILS?

گروه مهندسی کامپیوتر

كامپيوتر يكي از رشته‌هاي برجسته و رو به گسترش و جزو پرطرفدارترين رشته‌هاي دانشگاهي است. امروزه هيچ علم و صنعتي مستقل از كامپيوتر كارائي لازم را نداشته و نمي‌تواند توسعه و پيشرفت مناسبي داشته باشد. مهندسي كامپيوتر (Computer Engineering) به طراحي و ساخت انواع نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و سامانه‌هاي هوشمند براي تمامي حوزه‌هاي علمي و كاري جهان مي‌پردازد. این رشته تنها به نرم‌افزار و سخت‌افزار منحصر نمی‌شود. برنامه‌نويسي و آشنايي با اصول سخت‌افزاري رايانه، مباني اين رشته را تشكيل مي‌دهند؛ اما در واقع حوزه‌های طراحي الگوريتمها، هوش مصنوعی، سیستم‌های عامل، شبكه، تحليل و طراحي نرم‌افزار و سخت‌افزار، توسعه بازی‌های رایانه‌ای و … در این رشته مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. پويايي و رشد خلاقيت  از ويژگيهاي مهم اين رشته است و داوطلبانی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید به صورت روزانه از تمامی اطلاعات حوزه خبر داشته باشند.

بازار كار مناسب اين رشته و ارتباط زياد با حوزه‌هاي ديگر باعث شده كه حتي دانش‌آموختگان رشته‌هاي ديگر نيز در كنار مهندسين كامپيوتر مشغول به كار شوند. نگاهي به وضعيت بازار كار جامعه نشان مي‌دهد كه دانش‌آموختگان مهندسي كامپيوتر با داشتن دانش و مهارت كافي مي‌توانند به خوبي جذب شركتها و سازمانهاي خصوصي و دولتي شوند و يا خود اقدام به اشتغال‌زايي و تاسيس شركت نمايند. شایان ذکر است که امکان شروع به کار و كسب درآمد برای دانش آموختگان تنها با یک رایانه مناسب و بدون نیاز به امکانات خاص فراهم است.

فعاليت رشته كامپيوتر در دانشگاه دامغان با دوره كارداني كامپيوتر در سال ۱۳۷۹شروع و با دوره كارشناسي ناپيوسته مهندسي كامپيوتر و كارشناسي علوم كامپيوتر ادامه پيدا كرد. در سال ۱۳۸۹ دانشكده فني و مهندسي دانشگاه دامغان با پذيرش دانشجو در رشته مهندسي كامپيوتر و مهندسی صنایع كار خود را شروع كرد.

در راستاي اهداف بلند آموزش عالي جمهوري اسلامي ايران، استادان و كاركنان دانشكده مهندسي در كنار كليه همكاران و كاركنان بخشهاي ديگر دانشگاه دامغان تلاش مي‌كنند دانش‌آموخته‌هاي اين رشته، مهندسين توانمند و مسلط به اصول و پايه‌هاي علمي باشند كه با زمينه‌هاي كاربردي و مهندسي، آشنايي نظري و عملي لازم را داشته و با تركيب مناسب نظر و عمل، به ادامه‌ي مسير بپردازند. در اين راستا برنامه‌ها و فعاليتهاي سازنده انجمن علمي گروه نيز با مشاركت دانشجويان علاقه‌مند و پرتلاش نقش به‌سزايي در ايجاد نشاط علمي و آموزش مهارتهاي جانبي داشته و خواهد داشت.

TOP