×

FORGOT YOUR DETAILS?

گروه مهندسی عمران

مهندسی عمران رشته‌ای است که هدف آن تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، بلند مرتبه‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، محیط زیست و غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاه‌های برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز و در نهایت حفظ محیط زیست، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. از این رو داشتن مهارت‌های زیر برای یک مهندس عمران ضروریست:

۱- اجتماعی بودن ۲- قدرت تجزیه و تحلیل ۳- قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب ۴- آشنایی با فهرست بها و قوانین و آیی نامه­‌های جاری ۵- آشنایی با رایانه و استفاده از نرم‌افزارهای عمرانی و تحلیلی

گروه مهندسی عمران در سال ۱۳۹۲ در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه دامغان ایجاد گردید. گروه با بهره مندی از اعضای هیات علمی جوان، در مقطع کارشناسی، با ارائه دروس تئوری، دروس عملی و مرتبط با صنعت بستر لازم را برای فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آماده می‌سازد. با توجه به توان علمي، آموزشي و تحقیقاتی استادان و دانشجويان گروه مهندسی عمران، اين گروه همکاري‌‌هاي تحقيقاتي، تخصصي و آموزشي مختلف و متعددي با مراکز مختلف بخش‌‌هاي دولتي و غير دولتي دارد. با استعانت خدای متعال و تلاش مجدانه مدیران و اعضای هیات علمی، امید است در چارچوب سیاست‌های کلی دانشگاه دامغان، از طریق جذب عضو هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته مهندسی عمران، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبر در داخل و خارج کشور، و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای دانشجویان، مدیران و صنعتگران استان توسعه کمی و کیفی مجموعه مهندسی عمران بیش از پیش محقق ‌گردد. علاوه‌براین، از طریق ارتقا شاخص‌های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد درخشش گروه مهندسی عمران دانشکده فنی دانشگاه دامغان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

TOP